Hoppa till innehåll
Start / Jag vill engagera mig / Kampanjer / Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag

Under Alla hjärtans dag den 14 februari uppmanade vi alla till att visa omtanke både om våra nära och kära här i Sverige, men även om de människor som har producerat rosorna vi ger bort. Denna kampanj gick under namnet #Dubbelomtanke.

Kort om 2017 års upplaga av Alla hjärtans dag

  • Utdelning av rosbuketter under #dubbelomtanke till 10 viktiga profiler.
  • Pressgenomslag: 26 artiklar, bland annat i Testfakta, debattartikel tillsammans med Vi-skogen och många insändare.
  • Stort genomslag i sociala medier, annonsering och olika inlägg som nådde över 580 000 personer!
Anders Kompass, Stina Wollter, Parul Sharma och Per Bolund är några av profilerna som fick en bukett Fairtrade-märkta rosor inför alla hjärtans dag.

Här kan du ta del av vad som hände under kampanjen 2017.