Meny
Bild på Konan Amalan Cécile, kakaoodlare, Elfenbenskusten. Bakgrund för Fairtrades verksamhetsberättelse 2023
Foto på Konan Amalan Cécile, kakaoodlare, Elfenbenskusten.

Fairtrade Sveriges verksamhetsberättelse för året 2023

”Vi har kunnat ta oss förbi våra största hinder i livet tack vare det här. Inkomsten gör att vi har råd att skicka barnen till skolan.” Så säger Bhala Laxman, bomullsodlare och en av rösterna i Fairtrade Sveriges verksamhetsberättelse. Där kan du också läsa mer om vilken skillnad Fairtrade Sverige och alla engagerade runtom i landet bidrog till under 2023!

Medlemsorganisationer och samarbetspartners, medvetna konsumenter och engagerade företag, medarbetare i Fairtrade City och Region, ambassadörer och engagemangssamordnare, lottköpare i Postkodlotteriet – alla har ni varit med och bidragit till en mer hållbar och rättvis värld under 2023.

I den rykande färska verksamhetsberättelsen kan ni läsa om de viktigaste händelserna för Fairtrade Sverige under 2023 och vilken skillnad vi tillsammans gjorde för odlare och anställda. Här möter du också såväl några av odlare som några av alla er som har varit med och skapat förändringen.

Tack alla som har varit med och bidragit!